Wychowanie fizyczne

„Sport to zdrowie!” ‒ znane przysłowie wyraża przekonanie o pozytywnym wpływie sportu na zdrowie jednostki. Regularne ćwiczenia pełnią istotną rolę w prewencji wielu schorzeń i chorób. Między innymi umożliwiają utrzymanie prawidłowej masy ciała, zmniejszają ryzyko zachorowań na nadciśnienie tętnicze, chorobę niedokrwienną serca, zawał, cukrzycę, a także wzmacniają układ kostny. Ponadto systematyczne uprawianie sportu pomaga radzić sobie ze stresem, rozładowuje napięcie psychiczne. Ludzie, którzy choć trochę się ruszają, mają więcej energii, lepszy humor, samopoczucie oraz samoocenę. Aby czerpać przyjemność z ćwiczeń, ważne jest odpowiednie dobranie zajęć sportowych – nie tylko do naszych fizycznych możliwości, ale także do preferencji i osobowości.

 

  1. Trening na pośladki i wewnętrzna część ud. https://www.youtube.com/watch?v=4Sh_p1FZRF8
  1. Trening wzmacniający obręcz barkową i ramiona. https://www.youtube.com/watch?v=QAX0qC2dpeA
  1. Zdrowy kręgosłup – ulga dla pleców. https://www.youtube.com/watch?v=T0dL1mmk3Qo&t=21s

Zachęcamy do aktywności fizycznej.