WYCHOWANIE FIZYCZNE

Bez rozgrzewki ,,ani rusz”! Jej brak może skutkować wieloma nieprzyjemnymi dolegliwościami oraz kontuzjami. Rozgrzewkę dostosowujemy do indywidualnych potrzeb oraz rodzaju zajęć sportowych pamiętając, że intensywność należy zwiększać stopniowo.

Korzyści wynikające z poprawnie wykonanej rozgrzewki:

  • Przygotowuje organizm do wysiłku.
  • Zmniejsza ryzyko kontuzji.
  • Podnosi temperaturę ciała.
  • Poprawia krążenie krwi.
  • Zwiększa elastyczność mięśni.
  • Zwiększa zakres ruchu w stawach.
  • Pobudza układ krwionośny, nerwowy i oddechowy.
  • Zwiększa skupienie i podnosi poziom uwagi.
  • Podnosi efektywność ruchu w zasadniczej części wysiłku.
  1. Trening biegacza. Rozgrzewka z Joanną Jóźwik:  https://www.youtube.com/watch?v=uvEFjw7zezs
  2. Trening całego ciała bez sprzętu: https://www.youtube.com/watch?v=w2_blqHlnE0
  3. Ćwiczenia wzmacniające nogi i pośladki: https://www.youtube.com/watch?v=n__d2sNj4iA

Życzymy udanego tygodnia!